Misztikus Érzékébresztő

http://www.youtube.com/watch?v=MlGkT_5Yn6s&feature=player_embedded
 
A vágy illata


Téved, aki azt hiszi, hogy az érzéki vágy és a szenvedély fellobbanása akaratlagos, átgondolt kritériumok alapján történik. Nem! Mielőtt szexuális izgalmat éreznénk, orrunk már régen meghozta a döntést, igaz, ebben szaglószerveink csupán kismértékben vettek részt. A libidót és a szexualitást sokkal inkább egy másik, ugyancsak az orrunkban található vevőkészülék befolyásolja. Ez érzékeli a feromont, azaz az érzéki vágy csalogató illatszerét.



Lemosható csáberő?

A "szakma"egyik legismertebb képviselője Aszpázia volt, aki a Krisztus előtt 5. században élt Athénban. Testiséggel kapcsolatos tapasztalatait szerelmi tanítások formájában írásban rögzítette.
Egyik ránk hagyott intelme:  
"A mosakodást ne vigyük túlzásba: a szagok hiánya negatívan befolyásolja a csáberőt!"
Kleopátra is nagyon jól ismerte az illatok vonzerejét. Aranyhajójának vitorlája - melyen Marcus Antoniust várta - rózsaolajjal volt átitatva. Intenzív illatát a szél mérföldekre elvitte. A korabeli krónikák szerint alig akadt férfi, aki az egyiptomi királynőnek képes lett volna ellenállni. A rózsa és illata ezután vált divattá Rómában.
Gazdag emberek hálószobáiba rafinált csőrendszereken keresztül fújták az erotizáló illatot, sok helyen pedig a padlózatot borította rózsaszirmokból készült "szőnyeg"
Napóleonról is maradt ránk egy anekdota. Eszerint hazafelé a harctérről, azt üzente feleségének, Jozefinának, hogy most már ne mosakodjon, mert néhány nap múlva találkoznak.
A csábítás nagymestere, Casanova is mindig kiszimatolta a nőiesség hívogatását:
"A szeretett hölgy szobájában van valami olyan intim és balzsamos vágykeltő kipárolgás, hogy aki ezt az illatot beszippantja, máris a mennyekben érzi magát" - írja..




ILLAT história


Először a francia országban, majd Medici Katalin trónra lépésével az angoloknál is, mivel Olasz országból magával cipelte személyes illatállományát. Európában 1533-tól foglalkozássá vált a parfümkészítés. Napjainkban a világon körülbelül 350 parfümkészítő nagymester fáradozik újabb és újabb illatkompozíciók összeállításán. Legalább hat évig tanulnak, és a kémiai szaktudáson túl 2-3 ezer illatanyagot is képesek megkülönböztetni.

1970-ben Versaillesben alapították meg azt a főiskolát, amely az illatérzékelőket, azaz az orrokat kiképzi. Százezer ember közül, ha egy akad, aki megfelel erre a munkára. Ezeket a szakembereket a parfümgyárak szinte eldugják a világ elől, úgy őrzik őket, mint az atombomba gyártásának tudósait. Képzeletünkben egy nagyorrú férfiú képe jelenhet meg, aki egyfolytában szaglászik a levegőben. Ez persze egyáltalán nem fedi a valóságot. Ehhez a munkához nem szükséges a nagy orr, a lényeg a különleges szaglóérzék.

S hogy mit kell tudnia egy Orrnak?

Természetesen nagyon sok illatot meg kell tudni különböztetni egymástól. Ezenkívül nagyon vigyáznia kell magára, hiszen elég egy enyhe nátha, és oda a fantasztikus szaglóérzék. Ráadásul, ha még nem lenne elég, hogy a széltől is óvnia kell magát, nem ihat kávét, teát és nyilvánvalóan nem is dohányozhat, hiszen az jól lerontaná szaglási képességeit.

Nekünk, átlagos szaglással bíró parfümvásárlóknak nincs könnyű dolgunk, amikor a parfümériák polcain keresgélünk. Maximum 3-5 illatot tudunk megkülönböztetni, utána elfárad a szaglóhám, idegsejtjeinek túlterhelődése miatt. (E jelenségnek van szerencsés vetülete is.) Ne erőltessük túl sok illat kipróbálását. Mivel e folyamat percekig eltart, hagyjunk időt a próbálgatásra. "Orrpihentetésre" jó a kávé, amely a komolyabb helyeken már mind megtalálható, de az sem baj, ha többször visszatérünk, mire a tökéletes választás megszületik.

Még mielőtt munkához látna az Orr, a parfümház image-kreátorai mindent elképzelnek, kigondolnak a később megszületendő parfümről még azelőtt, hogy konkrét lépéseket tennének megvalósításukért. Ők adnak nevet a parfümnek, és ők határozzák meg azt is, hogy milyen legyen az illat, az üveg, a csomagolás és a reklám, de mindezek létrehozása már mások feladata. Minden parfümkreátor álma az, hogy egy egyedi, semmihez sem hasonlítható illatot alkosson. A parfüm üzenete nem csak maga az illat; a mögöttes tartalom, és minden egyes apró részlet hozzájárul ahhoz, hogy a parfüm összetett személyisége létrejöjjön, és ezáltal kifejezzen valamit. A történet nem ér véget a kreatív tervezők, parfümkreátorok, üvegtervezők, fényképészek munkájával.

A mű megszületik, de kérdés, hogy milyen szerepet tölt majd be később a parfümök világában. A névadás soha nem könnyű feladat. A név maga egy üzenet a vevőhöz. A névnek a parfüm valóságos, egyedi kirakatának kell lennie. Jelzi annak típusát - Opium, mely egy erős parfümöt fémjelez; Fleur d'eau, a leglágyabb törékenységet jelzi - mind más-más nőtípus - Farrouche, Chipie vagy Anouchka - nem ugyanazokhoz a kliensekhez szól. A nevek kitalálói nem gondolkodhatnak bármilyen témában. Általában mindig a szerelem, az érzékiség, az erotika vagy a romantika határozza meg a névadást. A nők szeretik isteníttetni magukat: Femme, Féminité du bois, Loulou, Madame, So pretty, Diva, Miss Dior, Parfum d'elle...

Kevésbé szeretik viszont, ha nem mozgatják meg fantáziájukat: Deci-Delá, Cabotine, Chipie... Más megközelítésben a Fleur d'eau, Fleur de fleurs, Fleur de rocaille, Fleur de Weil, Jardins de Bagatelle, Sun Flowers... A virágokat, a parfümök alapanyagát idézik meg, ugyanakkor szimbolizálják a fiatalságot, az ártatlanságot is.

A víz témája is nagyon divatos mostanában. Eau belle, Eau de Dali, Acqua di Gio, Niagara... Az átlátszóságot, a könnyedséget, a tisztaságot jelképezik. A tiltott, a szemérmetlen, a provokáló szintén befolyásolja az embereket: Audace, Divine folie, Fantasme, Insersé, Interdit, Insolence, Obsession, Opium, Poison, Égoiste. A kaland, az érzékiség éjszakája megihleti a tervezőket: Drakkar noir, Énigme, Magie noire, Talisman, Nocturnes, Nuits indiennes... Bizonyos parfümök Párizst kedvelik, a parfümök fővárosát: Paris, Rive gauce, Champs-Élissées. Coco Chanel volt az első, aki számmal nevezte el parfümét: N° 5. Később követték őt: 1000, Le dix, First, Azarro 9... A Dior-ház önistenítő vágyait még jobban igyekszik kielégíteni: Miss Dior, Diorama, Diorissimo, Diorling, Diorella, Dioressence..

A csomagolás legalább ugyanannyit nyom a latban, mint egy jól kitalált elnevezés. Egy jól megtervezett üveg vagy kristály szimbolizálja a parfüm lelkületét, egy bál, egy világi estély, egy velencei karnevál gondolatát juttatja eszünkbe. A tervezők a legelegánsabb, legvakmerőbb, legmeglepőbb flakonok tervezésében is rivalizálnak. Az üvegcsék annál vonzóbbak, minél mágikusabb a formájuk, színük, anyaguk.

A művészet új tárgyaivá váltak. Jean-Paul Gaultier 1993-ban egy kis bőrszínű üveget bőrszíjakkal övezett hölgyformára tervezett. Schiaparelli (1937) Shocking nevű parfümének üvege egy ibolyaszínű szalaggal mint egy stólát viselő nő jelenik meg. Fején (a kupakja) egy sokszínű, virágos gallyat visel.

Az Escada Acte 2 (1995) sziluettje egy keresztbe tett lábú nőt jelenít meg. A flakonok néha elrugaszkodnak a mindennapi világtól. A Poison (C. Dior, 1985) egy sötét alma formáját ölti: a nő 'ráharaphat', hogy megtalálja hercegét... A különös flakonformák tervezésére a parfümkészítők néha művészgéniuszokat kérnek fel, mint pl. a szürrealista festő és szobrász Salvador Dalit. A Dalissime (1994) igen meglepő formájú: egy hatalmas női száj egy gömb formájú alapon, fölé helyezve egy orr, s mindezt megkoronázza egy oszlop formájú kupak.

Néhány ékszerész parfümös üvegcséje igen nevezetes. A Boucheron 1994-ben prezentálta a Jaipurt, egy karkötő-flakonban. Formáját a Nauratan nevű, indiai eredetű ékszerük inspirálta, melynek közepén egy zafírkő található. Van Cleef & Arpels egy ékkövekkel kirakott órát szimulál (Gem, 1997).

Vannak flakonok, melyek valóságos üvegépítmények: Parfum de peau (Montana, 1986), Knowing (Estée Lauder, 1988), Fleur d'eau (Rochas, 1996). Ez utóbbi például egy mozgó nő, aki megérint egy megmunkálatlan üveget. Az üvegek színének megválasztása szintén a készítőiktől függ. Az arany szimbolizálja a gazdagságot és a luxust, de ugyanígy a ragyogást, az életkedvet. Néhány példa közülük: Sublime (J. Patou, 1992), Dolce Vita (C. Dior, 1995), Poeme (Lanco???me, 1995).





Parfümhatás
A parfümök tudatalatti vágyakat, érzéseket válthatnak ki bennünk és partnerünkben. Amikor illatosítjuk magunkat, sikerre vihetjük üzleti tárgyalásunkat, megnyugodhatunk a nehéz vizsgán, kellemes érzéseket válthatunk ki munkahelyünkön, amellett, hogy segítenek csábítani, felkorbácsolják szexuális vágyainkat. Parfümhatás és az idegek
A parfümök tudatalatti vágyakat, érzéseket válthatnak ki bennünk és partnerünkben. Amikor illatosítjuk magunkat, sikerre vihetjük üzleti tárgyalásunkat, megnyugodhatunk a nehéz vizsgán, kellemes érzéseket válthatunk ki munkahelyünkön, amellett, hogy segítenek csábítani, felkorbácsolják szexuális vágyainkat.
Parfümhatás és az idegek Orrunk érző idegei az agyban olyan idegi folyamatokat generálnak, melyek felébresztik érzelmeinket, szeretetünket, szerelmünket, szimpátiánkat vagy éppen unszimpátiánkat, biztonságérzetünket, testi közelségre való vágyunkat, szexuális késztetéseinket, emlékeinket, ösztöneinket.
Feltetted már magadnak a kérdést, hogy miért van ez?
Az ember illatízlése, parfümökhöz való hozzáállása a gyermekkortól kezdődően alakul ki. Tudattalanul is megmaradnak benne a szimpatikus illatok, szagemlékek, s ezeket keresi a későbbiekben is. Nehéz azoknak, akik genetikai vagy fiziológiai orrvakságban szenvednek, vagyis nincs illatélményük. A parfümök mindenkiben más érzéseket szabadítanak fel. Használhatjuk fegyverként, elérhetjük vele, hogy szimpatikusak legyünk másoknak. Testillatunk nagyrészt nem tudatosul, de szaglóközelben kitapogatják ösztöneink a másikét. Parfümök használatával megváltoztathatjuk az alaphangulatunkat, de akár a közelünkben lévőkét is - és ez még csak nem is tudatosodik bennük.
Mikor, mit, hogyan?
Nehéz vizsgákon például energilázó, relaxáló hatást érhetünk el a Lanc?´me kevesek által ismert, extrém magas minőségű aromaillataival. Élénkítő, az intellektusra és a pszichikumra egyaránt jótékonyan ható az Aromatonic egy rózsás teaillat, mindamellett diszkrét és vonzó. Éjszakára attól függően mást és mást ajánlok, ki mivel tölti az idejét.
- Aki a szexet jelöli meg, annak csábító fegyvert javaslok, akár az arroganciáig, agresszivitásig erotikus vágyat kifejező illatot - pl. Gucci Rush.
- A szolídabb csábításra készülőknek hajlékonyabb, kerekebb, de az egyéniséget tükröző vágykeltő illatokat javaslok: Ted Lapidus Woman, Lanc?´me Miracle, Boucheron Initial.
- Üzleti tárgyaláshoz a fiataloknak a nagyvilági, trendi vodka-narancs hűvösségét sugárzó Donna Karan New York-ot, kosztümös megjelenésű harminc-negyvenesekenek Channel Allure-t, vagy Elizabeth Arden 5thAvenue-t. Ezek karakteresek, felsőbbrendűek, diplomatikusak, és finoman, de rákényszerítik viselőjük akaratát a környezetre, és ami szintén fontos - kitűnnek a tömegből.
- Hétköznapi kellemes érzéshez, munkahelyre, iskolába az egyszerű, tiszta, zöld, citrus vagy virágillatokat, Marc'O'Polo - Pure Morning-ot, Elizabeth Arden Green Tea-t, Calvin Klein Truth-ot javaslom, de persze egyre másra érkeznek az újabb és újabb illatok. Több száz parfüm van jelenleg forgalomban, s minden évben néhány száz új típus jelenik meg a világpiacon, ezekből azonban csak kevés jut el hozzánk, és kevés bizonyul tartós márkának.
Parfümtanácsadás
A személyre szabott parfümtanácsadás pszichológushoz hasonlítható szerepkör. A szakember analizálja és megismeri a jelentkező személy illatízlését és összeállítja "parfümgarderobe"-ját, minden alkalomra külön-külön. Kezdeti puhatolózás során megfigyeli a haja, szeme színét, bőrét, megkérdezi, melyik a kedvenc évszaka, virága, melyek a szimpatikus illatok, melyek taszítják. Kipuhatolja egyéniségüket, megtudja milyen célra keresik az illatot. Próbálgatja az illatokat a fejében, odavisz néhányat és együtt találják ki a szóba jöhetőket. A kiválasztott parfümöknek két feladatnak kell megfelelniük. Tetsszen az illetőnek önmagán és másokra is legyen pozitív hatása.



Serkentő ABC

Mint az alkimisták az aranycsinálás titkát, úgy kutatja ősidők óta az emberiség a szerelmet még forróbbá tévő serkentőszereket. Jó párat már meg is találtak. Az alkohol és az osztriga közismert, íme a titkos receptek ;)
Mely ételeket érdemes fogyasztani, hogy a testi vágy erősödjön?
- e kérdés generációról generációra foglalkoztatja az embereket. Egy tény: némelyik igazoltan serkentő, más csak akkor hatásos afrodiziákum, ha erősen hisz benne, aki megeszi.

Nézzünk párat a teljesség igénye nélkül:

Articsóka: Medici Katalin hatalmas mennyiségű articsókát fogyasztott. Férje, II. Henrik ezt, mondanunk sem kell, egyáltalán nem bánta. Nem csoda - állítólag már a növény megtisztítása is érzéki örömök forrása , darabonként lehet ugyanis leszedni a leveleit. Kb. fél óráig kell főzni, hogy megpuhuljon. Curryvel ízesített majonézzel, citrommal, fűszeres vajjal is fejedelmi eledel.
Banán: Már az alakja miatt is afrodiziákumnak tartják . Tény, hogy a gyümölcs nagyon gazdag tápanyagokban, tehát már ezért is érdemes egy kiadós és ezért nyilván sok-sok kalóriát igénylő lepedőtorna előtt fogyasztani.
Citrom: Igazi vitaminbomba. Ráadásul limonádéban, teában vagy csak úgy, megcukrozva is finom. Szeleteljük fel vékonyan, tegyük tálra, szórjuk meg kristálycukorral , és vigyük be a hálószobába. Csemegézzünk belőle
Csokoládé: Világszerte ismert serkentő hatása. 400 különféle vegyi anyagot tartalmaz, köztük a koffeint és a feniletilamint. Utóbbi az agyban fejti ki hatását - egyes tudósok szerint kifejezetten szerelemre gerjeszt . Az aztékok, akik a kakaóbabot felfedezték, a gyümölcsöt megőrölték, és azt ízesítették fűszerekkel. Italt készítettek belőle, amit akkoriban még cukor nélkül fogyasztottak. A legenda szerint az egyik azték uralkodó 50 csésze kakaót húzott le, mielőtt több százfős háremébe lépett.
Datolya: Főleg keleten tulajdonítanak neki jótékony varázserőt. Iránban főként azoknak javasolják a fogyasztását, akik kezdik elveszíteni érdeklődésüket a szex iránt.
Eper: Éretten maga a tökéletes szerelmi előétel, olyan gusztusosan ártatlan és vöröslően szexi. Mártsuk folyékony csokiba (dupla hatás!), tejszínhabba, porcukorba. Az erdei szamóca fehér portóival vagy édes pezsgővel állítólag a legerősebb afrodiziákum .
Fokhagyma: Közismerten antibiotikus hatású, így több nyavalya kúrálására alkalmas a néphit szerint. Az ókori Egyiptomban, Görögországban, Rómában, Kínában és Japánban egyaránt szerelmi serkentőként is használták. Úgy tartják, zsírral összekeverve, külsőleg alkalmazva elősegíti a férfiak erekcióját.
Gránátalma: Indiában a néphit vágyserkentő hatást tulajdonít neki. A Kámaszutra is megemlíti ezt a felettébb hasznos tulajdonságát.
Gyömbér: Ázsiában évszázadok óta afrodiziákumként használják - külsőleg és belsőleg egyaránt. Indiai recept szerint levét mézzel és reszelt kemény tojással keverve impotenciát gyógyító szert kapunk . Valaha Európában a fiatal lányok gyömbérízesítésű, ember alakú kenyeret sütöttek - azt hitték, ezzel siettethetik férjhez menésüket.
Hal: A tengerből született Aphrodité , a szerelem istennője, innen a hiedelem: minden tengeri herkentyű növeli a vágyat. Ebben lehet valami, mert a tenger gyümölcseinek magas a foszfor- és jódtartalma , ami - kutatások igazolják - tényleg jó hatással van a potenciára.
Ital: A szeszes italok nyilván amiatt kerültek a szerelmi serkentő szerek közé, mert felszabadítják a gátlásokat , és így még az egyébként szégyellősek is bátor oroszlánokká válnak az ágyban. Tény, vacsora után igazán kellemes bort vagy pezsgőt, esetleg jó minőségű sört kortyolgatni. Persze a márkás röviditalok is ugyanazt tudják, csak kevesebb is elég belőlük.
Kajszibarack: Ősi kínai hiedelem szerint a vékony, finom héjú gyümölcs az érzékiség megtestesítője . Vigyünk egy jó nagy tálcán az ágyba a zamatos gyümölcsből.
Libamáj: Casanova kedvenc eledele volt a nem éppen epét és pénztárcát kímélő finomság. Indoklásul elég is ennyi ha szerinte segített, higgyünk neki.
Méz: Az édes, aranysárgán csordogáló méz több nép kultúrájában is fontos szerephez jut az esküvőn, a nászéjszakán. Van, ahol a menyasszony és a vőlegény tenyerére kenik, hogy aztán kölcsönösen lenyalják onnan. Így próbálják bebiztosítani, hogy édes legyen az életük együtt. Az egyiptomiak a termékenység istennőjének rendszeresen mézet ajánlottak fel.
Narancs: Már kellemes illata is feldob. Elég egy-két szemet meghámozni, hogy az egész szobát belengje a semmivel össze nem téveszthető narancsillat, amit sokan nagyon szexinek tartanak. Lehet benne valami, hiszen az illóolajok között a narancsot vágyfokozóként tartják számon.
Osztriga: Klasszikus, világhírű afrodiziákum. A legenda szerint Casanova 50 osztrigát fogyasztott reggelente a fürdőkádban, tálca gyanánt minden alkalommal más és más szépasszony mellét használta. Az osztriga nagyon gazdag cinkben . Kutatások szerint az alacsony spermiumszám alacsony cinkszinttel párosul, ebből következően az osztriga növelheti, de legalábbis a normális szinten tarthatja a spermiumszámot.
Őszibarack: Kínában egyenlőségjelet tesznek az érett őszibarack és a kiforrott, kifinomult szexualitás közé . Számos fajtája létezik a fehértől a rózsaszínen át a vörösig. Amikor szezonja van, érdemes belőle vinni a hálószobába is. Mellesleg a kínaiak szerint a hamvasőszibarack-szín (rózsaszínes-sárgás) önmagában vágyserkentő, tehát a hálófalait is tanácsos sürgősen át, mázoltatni.
Paradicsom: Szerelemalmának is nevezik a franciák . Talán a paradicsomban is a piros zöldség, és nem az alma okozta Ádám vesztét. Mozzarellával, csipetnyi bazsalikommal csodás előétel. Arról se feledkezzünk el, hogy a paradicsom egyes hatóanyagai segítenek megelőzni a prosztatarák kialakulását.
Spárga: A legerotikusabb zöldség . A 19. századi Franciaországban a vőlegénynek a nászéjszaka előtt több olyan fogást kellett fogyasztania, amit spárgából készítettek. Így akarták biztosítani, hogy ne legyen gondja az első együttlétkor. Legjobb vízben párolva, vajjal vagy olívaolajjal tálalva. Hollandi mártással is finom.
Szerecsendió: A rendkívül illatos fűszert az arabok, a görögök, a hinduk és a rómaiak is afrodiziákumként tartották számon. Mézzel, tojással kevert változatát Indiában a férfiak azért fogyasztották, hogy ne lankadjanak az éjszakai 'testedzés' során.